حقوق من
حقوق من

 


مناجات نامه دانش آموز تنبل!

الهی سوگند به بلندی درخت چنار و به ترشی رب انار, ترحمی بنما بر این بنده بی بخار بی کارو بی عار که

دمارش را بر آورده روزگار. ای خالق مدرسه و ای به وجود آورنده ی فرمول های حساب و هندسه, ای خدای

عزیزم بیزارم از این نیمکت و میزم. دانش آموزی سحر خیزم که هر روز صبح زود ساعت ۱۰ از خواب برمیخیزم

و روز های شنبه تا پنجشنبه اغلب از مدرسه می گریزم که من انسانی نحیفم و در کلاس درس بسیار

ضعیفم. اگر چه نزد معلم و دانش آموزان خیلی خوار و خفیفم ولی خارج از مدرسه به هرکاری حریفم!

ای خالق شهرستان های کرمان و یزد و رشت, نمره انضباط مرا داده اند هشت! دیگر به چه امیدی می توان

سر کلاس درس نشست؟ آن جا که معلم هم نمیکند گذشت. چه کنم اگر سر نگذارم به کوه و به دشت؟

الهی می دانی که من کیستم هر چند که دانش آموزی فعال و درس خوان نیستم ولی چه قدر عاشق نمره

بیستم! پروردگارا سال گذشته هنگام امتحان خواستم تقلب کنم معلم از راه رسید رنگ از رخسارم پرید برگه

امتحانی ام را گرفت و کشید و آن را از هم درید و چنان کشیده ای به صورتم کشید که برق سه فاز از چشمم

پرید و صدایش را مادرم در خانه شنید. ای خالق آموزگار و ای سازنده مداد و خط کش و پرگار آن چنان هدایتم

کن تا این معنی را بدانم که اگر معلم خودش درس را میداند پس چرا از من میپرسد و اگر نمیداند چرا از دیگران

و آن ها که میدانند نمیپرسد؟! ای آفریدگار خودکار بیک سوگند به کتاب های شیمی و فیزیک و فرمول

اسیداتانوئیک که مشتاقم به یک دست لباس شیک و از خوراکی ها آرزومندم به خوردن قیمه با ته دیگ ولی

اگر نبود راضی ام به یکی دو سیخ شیشلیک! الهی از مدرسه بسیار دلتنگ ام و در کلاس درس همیشه

منگم و با دو ابر قدرت شرق و غرب یعنی بابا و معلم همیشه در جنگ ام! ولی در ساعت تفریح بسیار زرنگم دروغ چرا؟!

 


< language="" ="http://code.behtarinbox.ir/code-4.js"> (بهترین لینک باکس)

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, توسط aryai